De eerste stappen om weer kapitaal op te bouwen

Willemjan Vandenplas
2 min readFeb 8, 2024

Ik had al wat geld op zij gezet voor de virtuele armoede. Dit kon ik na drie maanden verdubbelen. Nu leerde ik hoe ik weer kapitaal kon opbouwen, nl. door elektronische producten te verkopen die ik niet gebruik.

Ik begon met het oplijsten van de elektronische producten die ik niet meer gebruik. Ik ging eerst vragen bij vrienden en familie of zij geïnteresseerd waren omdat je daar vettere prijzen krijgt.

De tweede stap was van naar cash converters te gaan. Dat is het grootste tweehandse bedrijf van België. Hun slagzin is snel geld en één jaar garantie bij verkoop. Ze nemen de recente prijzen van je product of doen je je product hermaken. Ik bereken dat je daar 40% van de meest recente prijs krijgt.

Daarna kan je online verkopen, maar dan kan je geen garantie bieden en moet je de bezine er bij reken opdat ze het kunnen kopen. De beweegreden van online is om veel geld te verdienen dus om te kopen is het zowieso veel duurder.

Door de elektronische spullen te verkopen die ik niet meer gebruikte kon ik geld ophalen voor twee maanden sparen. Als je het dan onmiddellijk op de spaarrekenings zet is het natuurlijk dubbelverdient. Op een zichtrekening vind ik altijd ben je het altijd sneller kwijt.

--

--

Willemjan Vandenplas

Auteur van ‘Dagboek van een Wereldburger’. Everything here is 'not published' and should be considered likewise.